Beste patiënt,

Ter navolging van de evolutie omtrent de maatregelen ivm de Covid-19 crisis delen wij U mee dat wij in de heropstart fase 2 zijn beland.

Zoals U reeds weet waren wij sinds 16 maart 2020 in fase 1 wat betrof uitsluitend “Urgente zorg”.

In fase 2 gaan wij nu vanaf 4 mei 2020 uitgebreider te werk en behandelen we nu ook “Urgente & Noodzakelijke zorg”.

In deze fase blijven wij de urgente gevallen (zie hieronder) behandelen in de meest strikte hygiëne- en veiligheidsmaatregelen zowel voor U als patiënt als voor onze zorgverstrekkers. Echter komen daar nu de noodzakelijke tandheelkundige zorgen bij zodat wij vermijden dat op iets langere termijn een uitgestelde dringende, doch niet urgente behandeling, zou evolueren naar een urgentie behandeling.

Voor de duidelijkheid vatten wij bovengenoemde gevallen nogmaals hieronder samen:

Wat is een spoedgeval of noodzakelijke tandheelkundige zorg?

– (Na)bloeding na een behandeling

– Acute, hevige pijn

– Mogelijke levensbedreigende ontstekingen (abcessen met uitbreiding)

– ExtractiesInsnijden abces

– Trauma: ongeval bij kinderen/volwassenen waar tanden in betrokken zijn + pijn

– Expulp – onder strikte voorwaarden

– Voorschrijven medicatie

– Alle behandelingen die zouden resulteren in pijn indien er geen aandacht aan besteed wordt

– De afspraken die U uitgesteld heeftt in de Covid-19 crisis en die echter pijnlijk of storend beginnen te worden

Indien U een annulatie mail krijgt van uw toekomstige afspraak dan betekent dit dat volgens ons systeem U nog niet in aanmerking komt voor de fase 2 behandeling en eerder in de categorie “Reguliere tandheelkundige zorg” resulteert dat zal heropstarten in fase 3 (jaarlijkse controles, consultaties, behandelplanbesprekingen, reinigingen,…) en wanneer wij U wel kunnen ontvangen in fase 3 dan zal U terug een verklarend en uitnodigend schrijven verkrijgen met verdere instructies.

Het is nog niet duidelijk wanneer fase 3 aanvang neemt. Van zodra dit wel het geval is, contacteren wij U zo snel mogelijk.

Wij wensen wel te benadrukken dat uw afspraak in het verleden is gemaakt en het zou kunnen zijn dat uw mondsituatie ondertussen veranderd is en een behandeling zich noodzakelijkt maakt. Wij nodigen U dan graag uit om contact op te nemen via onderstaande wegen zodat onze balie niet overdonderd wordt in deze heropstart.

Telefonisch kan U het volgend nummer bellen: 0476910243 of via email: afspraak@logodental.be

Wij kunnen niet genoeg medelen hoe belangrijk persoonlijke HYGIENE is om het COVID-19 virus af te remmen en vertrouwen erop dat iedereen van jullie deze, in het belang van de samenleving, hoog in het vaandel dragen.

Vertrouwend erop jullie momenteel voldoende te hebben geïnformeerd, danken wij U alvast voor het begrip en zullen we de situatie op de voet blijven volgen via de officiële gezondheidszorgkanalen.

Wij zullen U regelmatig op de hoogte houden via onze website en facebook.
Kijk ook gerust op de website www.info-coronavirus.be  , waar U informatie en veelgestelde vragen terugvindt.

Graag tot binnenkort en zorg goed voor uzelf en uw naasten,

Uw ganse Logodental-team.
#STAYSAFE